Friday, February 17, 2006

Qi Yue Qi Ri Qing~~

Allo allo everybodyzzzz...here i am again :) haha i might not have much to post but yeapz here i am still.

The title today is still love song related haha...
七月七日晴 and its sung by eVonne 许慧欣. It's not a new song but i suddenly heard it on 13th of February..haha yapz the day before Valentine's Day and i decided i just had to post the lyrics for this song lorr.

七月七日晴

说了再见是否就能不再想念
说了抱歉是否就能理解一切
眼泪代替你亲吻我的脸
我的世界忽然漫天白雪
拇指之间还残留你的昨天
一片一片怎么听见完全
七月七日晴
忽然下起了大雪
不敢睁开眼希望是我的幻觉
我站在地球边眼睁睁看着雪
覆盖你来的那条街
七月七日晴
黑夜忽然变白天
我失去知觉看着相爱的极限
我望着地平线天空无际无边
听不见你道别
拇指之间还残留你的昨天
一片一片怎么听见完全
七月七日晴
忽然下起了大雪
不敢睁开眼希望是我的幻觉
我站在地球边眼睁睁看着雪
覆盖你来的那条街
七月七日晴
黑夜忽然变白天
我失去知觉看着相爱的极限
我望着地平线天空无际无边
听不见你道别
七月七日晴
忽然下起了大雪
不敢睁开眼希望是我的幻觉
我站在地球边眼睁睁看着雪
覆盖你来的那条街
七月七日晴
我失去知觉

Its quite a nice song and E vonne's voice is quite good too..i sure hope she manages to sing more duets with guys...i loved her duet
恋爱频率 which was sung with Andy Hui...


恋爱频率

男:好久没有吹微风的晚上
我们看着山下都市灯光
你说快乐和自由ˉ是穷人的天堂
这种想法我很喜欢ˉOh—

*女:你要我闭上眼睛想象
有我看不见的一个远方
你说地球是乐园ˉ要用心去游览
这种说法多浪漫

#男:心在飞 女:心在飞
男:路很长 女:路很长
男:我们是彼此的避风港
男:听着你 女:还不理(?)
男:聊到从前和未来
男女:你心里所有的梦 跟我很像

▲男女:Oh you light up my life
所以我也希望ˉ我们心中频率都一样
女:梦加点感觉 男:思念装上翅膀
男女:爱是无限可能的飞翔
※Oh—You light up my life
我想让你分享
我们心动时分的梦想

●女:这是一个开始
男:还是一种分享
男女:未来正在等待不是吗

男(独白):
一直跟你说ˉ那天一起吃晚饭
想问你ˉ开心吗
这些日子ˉ看着你
造着自己的梦想
快乐ˉ专心的每个样子
我想ˉ我们的梦想有一样的频率
不是吗

Haha mebbe its because the lyrics for the song is nice and sweet that is why i like it lar :) So you all think which one is nicer? the first song or the duet??

Ohh haha i recently stumbled onto this website...its a TEOCHEW WEBSITE!!!!Well haha not written in teochew but there are lots of teochew resources lor...all teochew kakinangs pls go visit there at the below link.

Gaginang.org

Its quite a good read lorr...try out the english-diojiu dictionary haha...and do sign up and discuss in the forums eh?I myself already not very proficient in teochew already..sure hope everyone manages to spread the word and at least improves teochew literacy :)

Haha heyyy you all never try out the Johari profile thingy i posted a few posts ago??haha do go try and see lehhhh.

Its Friday already..hope that you all are doing quite fine...i shall stop herez for now...seeyaz all soon...tag more ahhh :)

Chowz
Joshy

0 Comments:

Post a Comment

<< Home